Sometimes I wonder; Do I paint my own retina to fall asleep - and wake up - to...?

"When the soul wishes to experience something she throws an image of the experience out before her and enters into her own image."
(M. Eckhart)


Tuesday, March 5, 2013

Jeg gikk i skogen igjen idag


Jeg gikk i skogen igjen
idag
Jeg så at tråder hadde løsnet

 - Der skal nok et lite ansikt ligge,
tenker jeg,
der en tråd henger
– i tomme luften –

Den tomme luften blir snart fylt av vind
og rusk
og rask
og gamle døde blader
og tråden henger seg opp
et sted der den ikke var tenkt.

 Men når det først er sånn,
så kan jeg jeg jo ikke flytte den,
for sånn er det jo bare
blitt.


 
 

 

1 comment:

Anonymous said...


I really liked your blog. Whenever I can pass by here to honor your blog. It will be an honor for us to have them on our blog.

THE ART OF NEWTON AVELINO

http://www.aartedenewtonavelino.com

Brazilian art and culture.